همه چیز در مورد حمام فین
نوشته شده توسط : آس چارتر

همه چیز در مورد حمام فین

حمام فین در باغ فین کاشان قرار گرفته است و یک حمام قدیمی می باشد ، دلیل مشهور شدن این حمام بخاطر قتل میرزا تقی خان امیر کبیر ، صدر اعظم ناصر الدین شاه قاجار است ، تقریبا همه ما این حمام را می شناسیم اما ممکن است ماجرای ان را کامل ندانیم ، در این مطلب از سایت اس چارتر قصد داریم تا به شما حمام فین را معرفی کنیم این حمام در باغ سرسبز و زیبای فین واقع شده است در ادامه همراه اس چارتر باشید.

معرفی شهر کاشان

کاشان همانطور که می دانیم در شهر اصفهان است ، کاشان با نام شهر گل و گلاب مشهور است همچنین شهر خانه های تاریخی و پایتخت فرش جهان است ، شهر کاشان یکی از قدیمی ترین تمدن های جهان به نام سیلک است که قدمت ان بیش از 7 هزار سال می باشد ، همچنین این شهر اولین تمدن یکجا نشینی و شهر نشینی است ، کاشان شهری است که بیش از 1700 اثر تاریخی دارد و تعداد 333 اثر ان ثبت ملی شده است.

تاریخچه حمام فین کاشان

در بخش جنوبی باغ فین دو حمام قرار دارد که به حمام بزرگ و کوچک معروف است ، حمام کوچک از اثار دوره صفویه و همراه با بنای اولیه باغ فین احداث شده است ، حمام بزرگ در دوره قاجاریه به فرمان فتحعلی شاه بنا شده است.

معماری حمام فین کاشان

در حمام هایی که گفته شد بخش هایی شامل : ورودی ، گرم خانه ، اب نما ، خزینه ، محل نظافت و سربینه (رختکن ) دیده می شود ، همچنین کانال هایی جهت تعویض اب خزینه ها و حوضچه ها در کف حمام ها وجود دارد. دیوار حمام ها با عایق رطوبتی مخصوص (ماسه ، اهک و ساروج ) پوشیده شده است ، حمام فین دارای دالان ها و راهروهای زیادی می باشد که معماری زیبایی دارد.





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 خرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: